27 Ocak 2014 Pazartesi

#Aknetrent Tedavim 2. Ay



  Merhaba,

  İkinci ay yazısını yazmayı biraz üşengeçlik yaparak geciktirmiş olsam bile artık yazıyorum.

  Öncelikle aknetrentle 2. ayım nasıl geçti size bunlardan bahsetmek istiyorum. Daha sonra aknetrentli hayatımın özetini ve bana hisettirdiklerini sizle paylaşacağım.

  İlk ay ilacım bittikten sonra doktorumu değiştirmiştim hatırladığınız üzere ve 20 mg ilaç dozum 40 mg olarak değişti. Tabi ki tüm tahlil sonuçlarım normal çıktığı için ayrıca 57kg'yum kiloma uygun doz olduğu için doktorum böyle karar verdi.

  İlk ay 20 mg kullanıp hafif bel ağrısı dışında hiç bir yan etki ile karşılaşmamıştım. Bu ay da benim için bel ağrılarının sürdüğü ama beni süründürmediği bir ay oldu. Onun dışında bu ay gözlemlerimi ve hissettiklerimi made madde sıralayacak olursam;

  • Hafif bel ağrısı rahatsızlığım devam etti.
  • Sivilcelerim 2. ayın son 15 günü baya bir çıktılar. Çıkan sivilcelerin bir kısmı uzun sürede geçti bir kısmı sabah kalktığımda kuruyup kabuk tutmuşlardı.
  • Bu ayın yine ikinci haftasından sonra alın ve burun çevremde hafif hafif soyulmalar oldu.
  • Şuan bu soyulmalar devam etmiyor ya da ben farketmiyorum.
  • Eski izlerim-koyu renkli lekelerimin görünümü baya hafifledi.
  • Gözlerimde herhangi bir kuruma hissetmiyorum.
  • Burun kanamaları yaşamıyorum.
  • Ayrıca doktorumun yazdığı vazalin-bephantene karışı dudaklarıma çok iyi geliyor. Dudaklarımda, kanama-çatlama vs sorunuyla karşılaşmadım.
  • Normal de sabah yıkasam akşam yağlanan saçlarım 1. aydan beri hiç yağlanmıyor. Bakım için burada bahsettiğim yağı haftada 2 kez kullanıyorum.
  • Kesinlikle saç dökülmesi sorunuyla karşılaşmadım.


  İşte benim aknetrentle 2.ayım böyle geçti. İki ayın geneli nasıl geçti derseniz psikolojik olarak hiç bir yan etkiyle karşılaşmadım. Adet düzensizliği yaşamadım,tırnaklarımda kırılma-soyulma vs bir problemle karşılaşmadım. Evet sivilcelerim çıktı hatta bağzıları canımı çok acıttı yatarken kafamı yastığa koymakta zorlandım. Ama aynanın karşısına geçip asla yüzümü incelemiyorum. Her gün düzeldi mi? Geçti mi? vs diye suratımı incelemiyorum. Ben bu durumu akışına bıraktım ve çıkan hiç bir sivilcem umrumda bile değil. Size tavsiyem sizde böyle yapın. Aknetrent gerçekten korkulacak bir ilaç değil. Bazı hissedilen şeyler bence psikolojik. Çünkü ilaca başlamadan internette yaptığımız tüm araştırmalar felaket senaryoları içeriyor. İlk haftada dudaklarım patladı,psikolojim bozuldu vs diye.
Lütfen bunları dikkate almayın. Siz ne hissederseniz öyle dönüşler alırsınız.

  Ben kendimi hiç bir konuda kısıtlamıyorum bunu da belirtmek isterim. İlaca başlamadan önce ne yiyip ne içiyorsam hala aynı şekilde hayatıma devam ediyorum. Arada alkol tükettiğim bile oluyor. Ha bunu söyledim diye siz oturup içmeyin ya da beni eleştirmeye kalkmayın lütfen.

  Tek tavsiyem bol bol su için ben kendimi bildim bileli çok su tüketirim gece yatarken bile yanıma 1,5 litre su şişesi alıp yatıyorum ve sabah kalktığım da ilk iş yine su içiyorum. 
  Geceleri göz kremi ve La Roche H serisi nemlendiricisini sürüyorum. Tek yaptığım bu aslında ilacımı da her sabah kahvaltıdan sonra ve her akşam yemeğinden sonra içiyorum.

  Benim size söyleyebileceklerim şimdilik bu kadar unuttuğum şeyler varsa aklıma geldiğinde yazıma bunları mutlaka eklerim.
  Sizinde sormak istediğiniz ya da paylaşmak istediğiniz fikirleriniz varsa yorum yazabilir ve ya mail atabilirsiniz.

  Sevgiler

9 yorum:

  1. Bu ilac kisirlik yapio diolar dogrumudur ve bn 15 yasinda 65-70 kilo araliginda bi bayanm ve doktorm bana ilk olarak gunde 40 mgla basladi normalmi

    YanıtlaSil
  2. Doktorlar bu ilacı zaten boy-kilo orantısı ve cildinin durumuna göre veriyorlar. İlaç ile ilgili o kadar çok söylenti var ki bence hiç bunları kafana takma kısırlık yaratsa bunca yıldır kullanan bir ilaç olmaz. Ayrıca ilaçların hepsi sağlık bakanlığının onayı alınarak satılıyor.O yüzden için rahat olsun. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. 2.ayi bitirdim gecen sivilcelerim geri cikiyor sizce normal mi

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,deri altinda kalmis sivilcelerinin halen cikmasi normal bir durum 2 ay daha tedavinin baslangici sayilir 😙😙😙😙;)

    YanıtlaSil
  5. Bende ikinci ayimdayim bir haftavoldu gireli yüzüm atak döneminde ama çok kotu gözüküyor sivilcelerim cikiyor ve ben dayanamıyorum oynuyorum sıkıyorum kasiniyor çünkü. Atak dönemi bitip ne zaman düzelme baslar?

    YanıtlaSil
  6. Kaçıncı aydan sonra yüzün temizlenmeye başlıyo?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belli bir ay söylemek ve geçer demek doğru gelmiyor bana, bu konuda size yardımcı olamıcağım için üzgünüm. Ama lütfen cildinizin kötüleşmesini kafanıza takmayın. Ben her çıkan sivilcenizle vedalaşın çünkü bir daha geri dönmicekler böyle düşünün. Lütfen ellemeyin,oynamayın iyice hasaslaşan cildinizde derin izler oluşmasın. Umarım en kısa zamanda tertemiz bir cilde kavuşursunuz. Sevgiler

      Sil
  7. Bir sorum olacak ama mümkünse cevaplarsanız sevinirim..
    Şimdi ben tam 19 gündür Aknetrent kullanıyorum ve burnumda siyah noktalar fazla fazla çıkmaya başladı. Bunları takibende özellikle çenemde ve boynumda yeni sivilceler çımaya başladı. Çoğunun ucu sarımsı bazılarıda deri altı sivilcesi. Biliyorum geçiyo onlar diyeceksiniz ama evet sivilcelerin uçları 4-5 güne kararıp kabuk bağlıyolar. Ama sormak isteidiğim şu ki sürekli yeni sivilceler çıkıyo bunlar normalmi ne yapmam lazım tavsiyeleriniz benim için önemli şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç dokunma ben senden 15 gün ilerdeyim dokunma geçiyolar zaten ayda kuruyolar sadece saç dökülmesinden korkuyom ben

      Sil