18 Şubat 2014 Salı

#Aknetrent Tedavim 3. Ay




  Merhaba,

  Bir anlık gazla başladığım aknetrent tedavime son hız devam ediyorum. Bugün itibarı ile 3. ayımı bitirdim ve size bu ay ile ilgili gözlemlerimi rahat rahat aktarabilirim.

  3. ay için ilacımı sabah 20 mg - akşam 20 mg olmak üzere toplamda 40 mg kullanmaya devam ettim. 4. ay için bu doz toplamda 50 mg olarak devam edecek.

  Siz bu satırları okuduğunuz da ben 4. ay için ilaçlarımı içmeye başlamış olucağım :)

  3. ay için söyleyebiliceklerim

  •  Maksimum 5-10 arası yeni sivilcem oldu.
  • Cildimde herhangi bir kuruma-dökülme vs şikayeti yaşamadım.
  • Dudaklar oh o dudaklar ! Bu aya kadar hiç kuruma,çatlama,kanama vs ile karşılaşmadım ben çok şükür ki. Fakat son 10 günde ilacın etkisi mi benim koşuşturmada dudaklarımı fazla nemlendirmeyişimden mi bilinmez hafif kabuklanma sorunları yaşıyorum. Normal düzene döndüğüm şu 3 gündür daha iyi durumda dudaklarım.
  • Psikolojik bir sıkıntıyla karşılaşmadım.
  • Burun kanaması problemim olmadı.
  • Bel ağrılarım hafif-orta şiddette devam ediyor fakat çekilmez boyutta veya hayatımı zorlaştıracak boyutta değil. Yalnız bu konuyla ilgili şunu söylemek istiyorum geçtiğimiz 10 gün İstanbul-Adapazarı arasında geçirdim ve hiç bir bel ağrısı şikayetiyle karşılaşmadım. Belki bu ağrılarımın sebebi Eskişehir'in kuru havası olabilir diye düşünüyorum.
  • Tırnak etlerim biraz kurudular ve nemlendirilmediğinde çirkin bir görüntü oluşturuyorlar.
  • Nerdeyse hiç siyah noktam kalmadı ama zaten yoğun siyah nokta problemi yaşamıyordum.
  • Koyu renk lekelerim baya hafifledi ama yüzüm hala kırmızı lekeler içinde doktorum ilacı bırakana kadar o lekelerin devam edebileceğini söyledi o yüzden sorun yok :)
  • Gözlerimde kuruma-batma gibi bir hassasiyet yaşamadım.
  • Saç dökülmesi problemi hiç yaşamadım.
  • Adet düzensizliğim de bu aya kadar hiç olmadı. (Daha önceden de böyle bir sorunum yoktu.)
  Benim 3. ay kendimde gözlemlediklerim bunlar. Aynaya baktığımda pek bir değişiklik gözlemlemiyorum ama umarım sonucunda güzel şeylerle karşılaşırım.

  Her ay tekrar ediyorum, lütfen bazı kötü düşünceleri ve ilaç hakkında ki yorumları bir kenara bırakın ve başlayın bu tarz ilaçlara. Olumsuz ve korkutucu yorumların size hiç bir faydası yok en iyi sonucu olumlu yaklaşarak,endişelerden uzak,hayatınızı ilaca göre şekillendirmeden yaşayarak alabilirsiniz bence. Ben hala aynı şekilde yiyorum-içiyorum. Tek ve en önemli tavsiye de bol bol su içmek ve dudaklarınızı kurumasa bile ilk günden itibaren her gece bol bol abartarak nemlendirmek ;)

  Bana sormak istediğiniz ve ya paylaşmak istediğiniz bişey olursa yorum bırakabilir ya da senminelsen@gmail.com adresinden mail atabilirsiniz.

  Sevgiler

13 yorum:

  1. Ben 3.aydayim hic bir duzelme goremiyorum. Cildim cok yagliydi artik yaglanmiyor tek olumlu yani bu oldu.onun disinda siyah noktalarim baya vardi onlar azaldi sivilcem hic yoktu zaten sadece icten kucuk kucuk sivilceler var gorunmeyen. Ne zaman tamamen cildim temiz ve puruzsuz olucak acaba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç yazdığım için kusura bakmayın öncelikle. Şunu söylemem gerekir ki sona kadar lütfen pes etmeyin ben ilacı bırakalı ne kadar oldu hatırlamıyorum net olarak ama artık regl dönemlerimde bile sivilce çıkmıyor yüzümde eskiye nazaran artık karma diyebilirim. Lütfen sabırlı olun ve inanın,sevgiler

      Sil
  2. benım 10 aylık aknetrent tedavim bitti. Biteli 18gün oluyor. ama kızarıklar gecmedi. ne zaman geçer bilen birisi yazsın ltfn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benim kızarıklıklarımın geçmesi yaklaşık iki ay falan sürmüştü açıkcası cildim düzeldiği için bu süreye pekte dikkat etmemiştim. O yüzden net bişey söyleyemiyorum.

      Sil
  3. ben 4.aydayım hala yüzümde sivilceler çıkıyor cildim artık yağlı değil sivilce yerlerinde kızarıklıklar var daha kaç ay devam etmeliyim doktor 4-5 ay sürer dedi başta ama yorumlara bakılırsa 10 ay falan deniyor

    YanıtlaSil
  4. İyi günler ben 3 aya baslıyorum ilacı kullanırken ve sonrasındaağda yaptırabilir miyim ?

    YanıtlaSil
  5. Merhaba. Ben Ayça 18 yaşındayım ve bugün doktora akne şikayetlerim için gittim. Biraz internette araştırma yaptığımda ciddi anlamda kötü yorumlarla karşılaştım ve açıkcası gözüm korktu. Başlayıp başlamama konusunda çok büyük çelişkideyim. Anladığım kadarıyla sizin için bu dönem daha kolay geçmiş diğer kullanan arkadaşlara kıyasla. Tavsiyeniz var mı? Sizce kullanmalı mıyım? Ya o izler hiç geçmezse.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Ben Ayça 18 yaşındayım ve bugün doktora akne şikayetlerim için gittim. Biraz internette araştırma yaptığımda ciddi anlamda kötü yorumlarla karşılaştım ve açıkcası gözüm korktu. Başlayıp başlamama konusunda çok büyük çelişkideyim. Anladığım kadarıyla sizin için bu dönem daha kolay geçmiş diğer kullanan arkadaşlara kıyasla. Tavsiyeniz var mı? Sizce kullanmalı mıyım? Ya o izler hiç geçmezse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kullan yaşın gayet uygun. Ilerde kafana takacagina kullan bitsin. Çok çok bir sene sursun. Herkes yüzüyle oynarken sen pırıl pırıl gez ��

      Sil
  7. Aknetren kullandim bitti ama bel agrim war normal mi geçer mi korkuyorum

    YanıtlaSil
  8. 3.aydayım ve değerlerim iyiydi ve doktor dozu yükseltmedi sizce aynı dozda kullanmam yine etki edermi

    YanıtlaSil
  9. Ben 4 ay zoretanin kullandım 30mg 5.ay aknetrende geçirdi doktorum şimdi 40 mg kullanıyorum sivil cem çıkmıyor ama kırmızı lekeler çok fazla napmam lazım nasıl geçer bilginz var mi9

    YanıtlaSil
  10. Bende aknetrent kullanıyorum 3. Ayımın icerisindeyim 40 mg kullnıyorum .2.ayımı bitirdiğimde doktora gittim ve doktor bana 2 aylık aknetrent kullanmamı söyledi ama reçete de günlük kullanım 80 mg yaziyo sizce bu normal mi

    YanıtlaSil