4 Mayıs 2014 Pazar

#Aknetrent Tedavim 4.ve 5. Aylar




   Merhaba,bloğuma 3 aylık bir mecburi ara verdim ve maalesef artık eskisi kadar yoğun yazmam mümkün olmayacak. 3 aydır çalışıyorum ve artık başka şehirde yaşıyorum. Bir evde değil de misafirane de kaldığım için de internet bağlantım bulunmuyor ve yazmam bu yüzden artık baya güçleşmiş durumda.

  Uzatmadan paylaşamadığım 2 ayımı size özet geçmek istiyorum.

  4. ay 50 mg kullanmaya başladım çünkü ilacın hiç bir yan etkisini yaşamadığım için doktorumla beraber böyle bir karar aldık ve 4. ay 50 mg aknetrent kullanmaya devam ettim. Sabah 30 mg akşam 20 mg içtim çoğunlukla unuttuğum zamanlar 50 mg gün içinde tek seferde içtiğim zamanlarda oldu.

  5.ay'a başlıcağım zaman başka bir şehirde olduğum için maalesef Eskişehir'de ki doktoruma gidemedim. Bulunduğum şehirde özel bir hastaneden randevu aldım ve oraya gittim tahlillerimi verdim ilaç geçmişimi doktorla paylaştım sonuçlarımı aldım. Herşey normal çıkmasına rağmen doktorum bana 30 mg ilaç yazmaya kalktı. Bende en baştan beri doktora ısınamadığım için tahlillerim de hiç bir sıkıntı olmadan hangi amaçla bu doza düşürdüğünü sordum. Tek amaç daha uzun süre doktora gidip para ödemem olacaktı. Bende kabul etmedim ve tekrar 50 mg kullanmak istediğimi söyledim. Sonrasında tekrar 50 mg kullanmaya başladım. Fakat arada tek bir değişiklik yaparak ben #aknetrent yerine bu ay #roaccutane kullanmaya başladım.

  Neden böyle bir değişiklik yaptığımı da sizlerle paylaşıyım. Öncelikle eskiden sosyal güvencem roaccutane aldığımda ekstra ücret ödememi gerektiriyordu ve bende bunu yersiz bulduğum için muadilini kullandım. Fakat şuan da ki sağlık sigortamda roaccutane'ı ekstra ücret ödemeden alabiliyorum. Bir diğer sebebi de eczacı bir arkadaşımın roaccutane tavsiyesi yüzünden oldu.

  #Roaccutane kullanmaya başladığımda yüzümde gerçekten daha fazla kuruma ve ilk defa soyulmalar farkettim. Ama ilacı 5 aydır kullanıyor olmamdan kaynaklanan bir etki de olabilir bu tam emin değilim. Asla yanlış yönlendirme yapmak istemem.

  Toparlamak gerekirse şuan 6. aya geçmeme 3 gün kaldı;

  •  Yüzümde artık hiç sivilce çıkmıyor.
  •  Lekelerim yüksek oranda azaldı çok hafif kırmızılıklar halen mevcut.
  • Dudaklarımda çok büyük oranda kuruma hiç yaşamadım.
  • Burnumda sabah uyandığımda kuruma oluyor fakat gün içinde çok yoğun burun kuruluğu hissetmiyorum.
  • Gözlerimde herhangi bir kuruma vb rahatsızlık hissetmiyorum.
  • Bu 2 ay boyunca ellerimin üstünde krem sürmeyi ihmal ettiğim dönemlerde isilik gibi kabartılar oluşuyor. Ama krem sürdüğümde 1-2 gün içinde düzeliyorlar.
  • Ekstra bu 2 ay boyunca çok fazla vücüdum kaşındı bunun büyük nedeni de cilt kuruluğu.
  • İlaç etkisi mi bilmiyorum tırnaklarım artık daha güçlü ve sert.
  • Eskiden çok hafif yaşadığım sırt-eklem ağrılarım artık hiç olmuyor.
  • Saçlarımda hafif dökülmeler var ama su değişikliği ve mevsim değişikliği de buna neden olmuş olabilir. Yanıltmak istemem sizi.
  • Psikolojim gayet iyi herhangi bir bunalım vs ruh hali hiç bir şekilde yaşamadım.


  Bunlar benim sizden ayrı olduğumda ilaçlarla yaşadığım 2 ayımın kısa bir özeti. Vaktim olmadığından maalesef daha uzun ve detaylı yazamıyorum. Fakat sorularınız var ise bana senminelsen@gmail.com dan yazabilir instagram da memurkizi olarak takip edebilir ve oradan sorularınızı yöneltebilirsiniz.

  Her zaman söylüyorum kendinize inanın,ilaçla ilgili yazılan olumsuz şeyleri kafanızdan silin,bol bol su için,çıkan sivilcelerinizi sevin çünkü bir daha onları yüzünüzde göremeyeceksiniz.

  Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder