22 Aralık 2013 Pazar

#Aknetrent tedavi başlangıcı



  Merhaba,uzun süredir yazmayı bıraktım farkındayım ama bilgisayarımın başına geçecek fırsatım pek olmuyor maalesef.

  Çok fazla uzatmadan size sivilcelerime karşı başlattığım savaştan bahsetmek istiyorum..

  Yıllarca yüzümde hep sivilcelerim vardı özetle söylemek gerekirse yüzümün sivilcesiz halini hiç hatırlamıyorum. Hiç bir zaman büyük can yakan sivilcelere sahip olmadım ama her yeni güne mutlaka yeni bir sivilceyle uyandım. Ben sıktım onlar çıktı 2 yıl önce özel hastanede bir doktora gittim bana pek ilgi göstermeden bir antibiyotik verdi ilaç bitince sivilcelerim de geri geldi tabi.. Bende sonra pek önemsemedim bu durumu. Zaten sivilcelerime takık biri hiç bir zaman olmadım onları büyütüp hiç bir zaman kendi psikolojimi bozmadım.Ama mezun olduktan ve iş aramaya başladıktan sonra gerçekten büyüdüğümün farkına varmış olacağım ki bir karar alıp internette bu ilaçlara (roaccutane,zoratenin,aknetrent vs) karşı yazılan tüm olumsuz yazıların hepsini göze alıp, kendimi ilacın yan etkilerine karşı hazırlayıp düştüm hastane yollarına.

  Ben Eskişehir'de yaşıyorum fakat pek hastaneye gitmeyen biri olduğum ve bu konuda çok bilgili olmadığım için doktor-hastane araştırması yaptım gitmeden önce. Eczacı ve internet tavsiyeleri üzerine Medline hastanesinden randevu aldım. Herkes bana doktorun çok iyi,çok ilgili olduğundan bahsetmişti. Bende bu güvenle gittim hastaneye fakat umduğumu bulamadım bunu da eklemek istiyorum. Yerinden hiç kalmadan bana direk yanında ki ilaç firmasının kağıtlarından uzatıp bu ilacı içiceksin dedi ve reçeteyi yazdı.

  Her neyse ben hiç bir kan tahlili vs yapılmadan sivilce tedavime başlamış oldum. Farklı olarak bana doktorum ilk ay 20 mg zoratenin ve bir ay boyunca haftada 3 gün içmem için 250 mg azitro yazdı. Bunun yanı sıra La Roche H serisini önerdi. Yüzüm ve dudaklarım içinde bepanthene,adını hatırlamadığım 2 kremin daha olduğu bir karışım yazdı. Ayrıca güneş kremi tavsiye etti fakat bende daha önceden sebamed güneş kremi vardı o yüzden yeni bir tane alma gereği hissetmedim.

  Reçetemi alıp eczaneye gittiğimde eczacı bana zoratenin için ek 27 tl ödemem gerektiğini ama aynı içerikte aknetrent diye bir ilacın olduğunu ve devletin bunu karşıladığı ek ödeme yapmama gerek olmadığını söyledi.Bende aynı içerikte bir ilaç için her ay en az 27 tl ödeme yapmayı mantıklı bulmadığım için aknetrenti tercih ettim.

  Kısaca benim ilaçla maceram böyle başlamış oldu. Bir sonra ki yazıda size ilk ayı nasıl geçirdiğimi anlatacağım. Herhangi bir sorunuz olursa yorum bırakabilir veya bana senminelsen@gmail.com adresinden mail atabilirsiniz.

  Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder